دکتر ماتسودا، پدر جامعه اطلاعاتی،نگرانی خود درباره این که آزادی ما با استفاده از علم سایبرنتیک که برای اکثر مردم ناشناخته است تهدید می شود، را عنوان کرد. این فناوری، مغز انسانها را توسط تراشه های کاشته شده در بدن آنها به ماهواره های تحت نظارت ابر رایانه های زمینی ارتباط می دهد. روش های مراقبت از افکار استفاده می شوند تا رفتار و اخلاق انسانها را تغییر دهند. تأثیرگذاری بر اعمال مغز یک هدف مهم برای خدمات اطلاعاتی و نظامی است.
سی سال پیش، تراشه های کاشته شده در بدن که به اندازه یک سانتی متر بود، توسط اشعه ایکس نشان داده می شد. امروزه این تراشه ها به اندازه یک برنج، کوچک شده اند. آنها ابتدا از سیلیکون ساخته می شدند ولی پس از آن تا به امروز از جنس آرسنید گالیم هستند. امروزه آنها به قدری کوچکند که از گردن و پشت و نیز به قسمت های مختلف بدن توسط عمل جراحی یا شلیک های مخفیانه که شخص متوجه آنها نمی شود، وارد می شوند و تقریباً غیرقابل شناسایی و درآوردن می باشند.
روش کار به گونه ای است که حتی برای هر بچه تازه به دنیا آمده نیز امکان کارگذاری تراشه وجود دارد، که از آن پس عمل شناسایی فرد، برای بقیه عمر انجام می شود. تراشه های امروز توسط فرکانس پایین رادیویی عمل می کنند و آنها را مورد هدف قرار می دهند. به این ترتیب با کمک ماهواره ها فرد تراشه گذاری شده در تمام جهان مورد ردیابی قرار می گیرد. وقتی یک تراشه هفت میکرومتری (یک دهم یک تار موی انسان) در عصب بینایی چشم قرار گیرد می تواند ضربان عصبی مغز را جذب کند و تمام اطلاعات دریافت شخص را به ابرکامپیوتر مربوطه انتقال داده و سپس از طریق تراشه به شخص برای تجربه مجدد بازگردانده شود. با استفاده از روش مشاهده دور (RMS) یک کامپیوتر می تواند سیگنالهای رمزگذاری شده را بفرستد و بر رفتار شخص تأثیر بگذارد. این روش باعث می شود که شخص سالم توهم ببیند یا صداهایی در سر خود بشنود. هر فکر، عکس العمل، شنیدن و مشاهدات بینایی باعث ایجاد مجموعه ای پتانسیل های عصبی معین در مغز و میدان الکترومغناطیسی آن می گردد که می تواند به صورت فکر، عکس و صدا درآید. روش نظارت الکترونیکی می تواند به صورت همزمان میلیون ها نفر را دنبال و اداره کند. هریک از ما در مغزمان یک فرکانس انعکاس ویژه داریم که منحصر به فرد است؛ همان طوری که یک اثر انگشت منحصر به فرد داریم. سیگنال های الکترومغناطیسی می توانند به مغز فرستاده شوند و باعث شنیدن صداها و دیدن تصاویر مورد نظر توسط انسان هدف شوند. این یک روش جنگ الکترونیکی است، فضانوردان آمریکایی قبل از آن که به فضا فرستاده شوند تراشه گذاری می شوند تا افکار و احساسات آنها ??
ساعته به ثبت برسد.
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که در ماه مه ???? شاهزاده انگلیسی، ویلیام، در سن ??
سالگی تراشه گذاری شد؛ بنابراین هرگاه ربوده شود امواج رادیویی با فرکانس مشخص او را پیدا می کنند. سیگنالهای تراشه توسط یک ماهواره مخصوص به صفحه کامپیوتر مرکز پلیس ارتباط می یابد؛ جایی که حرکات شاهزاده مورد ردیابی قرار می گیرد. در واقع او می تواند در تمام نقاط جهان مورد ردیابی قرار گیرد. خبرگزاری ها گزارش نکردند که شخصی بودن مسائل فرد تراشه گذاری شده برای بقیه عمر وی از بین می رود یا خیر؟ با استفاده از فرکانس های مختلف، مراقبت کننده مخفی می تواند خصوصیات احساسی شخص را عوض کند، فرد می تواند پرخاشگر یا به نحوی دیگر تحت تأثیر قرار گیرد.
بنابراین می تواند سرباز ماشینی به وجود آید. این مجموعه فناوری از دهه ???? مورد استفاده برخی از کشورهای ناتو قرار گرفته است؛ بدون این که مردم معمولی و دانشگاهیان چیزی راجع به آن بشنوند. بنابراین مطالب بسیار کمی در مقالات علمی و دانشگاهی درباره چنین روش نظارت فکری مهاجمی وجود دارد. روش های مراقبت از فکر می تواند برای مقاصد سیاسی مورد استفاده قرار گیرد. هدف کسی که مراقبت کننده مغز است این است که انسانهای هدف برخلاف خواسته یا منافع خود عمل نمی کنند. این گروه انسانها حتی می توانند برنامه ریزی شوند تا جنایتی انجام دهند و پس از آن از عمل خود هیچ چیز به یاد نیاورند. این جنگ ساکت، توسط سازمانهای اطلاعاتی و نظامی روی سربازان و افراد ناشناس انجام می شود. از سال ???? تحریک الکترونیکی مغز به طور سری برای نظارت بر مردم بدون آگاهی و رضایتشان صورت می گیرد. در صورتی که تمام قراردادهای جهانی حقوق بشر، بلااستثنا تحت نظارت قرار گرفتن انسانها را ممنوع کرده اند حتی در زندانها، چه رسد به مردم معمولی. علاوه بر مراقبت فکری الکترونیکی شیوه های شیمیایی نیز گسترش یافته اند. داروهای تغییردهنده افکار و گازهای مختلف بوکردنی که می توانند افکار انسان را تغییر دهند وارد مجاری هوایی و لوله های آب می کنند، باکتری ها و ویروس ها به این ترتیب در کشورهای مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند. ابرفناوری امروز وظایف مغز ما را از طریق تراشه یا حتی بدون آن، طبق آخرین فناوری و ماهواره ها به کامپیوترهایی در آمریکا وصل می کند و آخرین ابرکامپیوترها به قدری قوی هستند که می توانند تمام مردم روی زمین را تحت نظر داشته باشند.